ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!


Președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a afirmat miercuri că limba română este cea mai importantă creație spirituală a acestui popor și a deplâns "marea suferință" în care se află în prezent limba și literatura noastră, care se studiază "cu program redus", informează Agerpres.

Citiți și Zoe Dantes: JEFUITORII DE SUFLETE. „Consilierul Diavolului” în Manualul de Limba Română

"Eu nu consider că există vreo creație spirituală mai importantă a acestui popor, privit ca grup, decât limba română. (...) Și dacă cineva poate să-mi demonstreze că există la majoritatea popoarelor vreo marcă a etniei mai importantă decât limba, atunci mă plec și recunosc că poate noi exagerăm, dar eu nu cunosc în această lume vreo marcă mai importantă a majorității popoarelor decât limba", a spus Pop, în deschiderea unei sesiuni științifice dedicate Zilei Limbii Române, desfășurată în Clubul Academicienilor.

Cu referire directă la proiectul „România Reeducată”, proiectul lui Klaus Iohannis susținut de ministrul Reeducării Sorin Cîmpeanu, șeful academicienilor a declarat: "Din păcate, problemele acute nu s-au schimbat, chiar dacă ni se promit niște legi noi ale educației și cercetării, ați văzut în ce fundătură se află ele în acest moment, propunerile. Și deci nu s-a rezolvat. Ele, aceste propuneri, nu aduc, după părerea mea, vreo perspectivă clară de îmbunătățire", a spus Pop, în deschiderea sesiunii, după cum transmite și TVR

Ioan-Aurel Pop consideră că limba română este ca "un organism viu", dar astăzi este în "mare suferință". 

Citiți și Există o limită la IQ peste care nu ai voie să fii premier? De la BTI citire: Dr. Nicolae Ciucă: „Există o stare prin care începerea anului de învățământ ne ia prin surprindere”

"Ceea ce mă deranjează însă pe mine teribil este că noi avem o limbă fonetică și încercăm acum, prin necunoscători, s-o transformăm și în etimologică. Vă dau numai un exemplu. Pe manșeta aceea de la diferite televiziuni scrie 'Chef Grigore a făcut plăcinte' . Cum Doamne iartă-mă noi scriem șef de gară, cu ș, și ăla poate fi șef, dar maestrul bucătar e chef. Păi, eu știu că substantivul chef e neutru, un chef două chefuri, și înseamnă petrecere. Bine, i-am scris unei televiziuni că limba noastră e limbă fonetică și m-a rugat să explic. Și atunci am renunțat să mai scriu", a spus Pop.

Președintele Academiei a deplâns studierea "cu program redus" a limbii și literaturii în școala românească.

"Oricum, limba și literatura română se studiază în România cu program redus cu un timp minim acordat gramaticii. Acum se aude că se va reintroduce în liceu ca și cum ar fi o mare minune. E ca și cum un copil, un adolescent de la 14 la 18 ani, nu mai trebuie să știe gramatică. Că de ani de zile e așa. De ani de zile. Trunchierea literaturii fără respectarea unui aspect elementar care este diacronia, literatura de dinainte de secolul XX devine în ochii unora minoră, iar succesiunea curentelor literare e declarată desuetă, depășită. Concomitența distruge succesiunea. Un elev de clasa a XII-a, la o lecție la care asistam, a zis foarte serios: 'Mie nu-mi place Nicolae Filimon, mie îmi place Mircea Eliade!'. Și l-am întrebat 'Dumneata știi că ăștia n-au fost contemporani?' 'Nu știu și nu mă interesează!'", a povestit Pop.

Citiți și „Consilierul Diavolului” Yuval Noah Harari în MANUALUL DE LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ pentru Clasa a VIII-a al Ministerului Educației Naționale, cu un text de propagandă transumanistă din spectrul Marii Resetări 

Comunicarea corectă în românește nu se mai face prin studiul operelor literare validate, a remarcat Ioan-Aurel Pop, arătând că acest lucru se realizează "prin texte de viață cotidiană".

"Vă rog să luați subiectele la examenele de Bacalaureat, nu chiar de anul trecut, și veți vedea că e vorba de fragmente din regulamente, statute, legi, uneori chiar reportaje sportive și, într-un an, a fost chiar un formular de cerere. Dar nu cumva să fie ceva din Creangă, Coșbuc sau Eminescu, că-i greu. E greu. Un inspector mi-a spus că Creangă trebuie rescris. Și mi-am făcut cruce. După aceea am văzut că în Anglia Shakespeare e rescris, adică e tradus în engleza secolului al XXI-lea, nu mai apar arhaismele de acolo, ca să poată înțelege elevii să nu se chinuie prea tare", a spus academicianul.

Președintele Academiei a deplâns și "introducerea abuzivă în școală de noi discipline", dar și "nerespectarea regulilor ortografice obligatorii" în privința scrierii cu î din i, ca "o pată din vremea Sovietelor".

Văd tot mai des, prin mijloacele de difuzare în masă, „soluții” tot mai trăsnite, de rezolvare a crizei școlii românești prin introducerea unor „materii” precum educație sexuală, igienică, circulația pe drumurile publice, educație financiar-bancară, nutriție sănătoasă, protecția mediului, șah, educație digitală etc. Menționatul comunicat al Ministerului arată, de exemplu, că disciplina „Studii sociale” intră în categoria disciplinelor socio-umane în învățământul preuniversitar (la clasa a XII-a), alături de „Gândire critică și Drepturile copilului”, „Educație interculturală”, „Educație pentru cetățenie democratică”, „Logică și argumentare” etc.

 
Ca să faci toate aceste discipline sui generis, trebuie să renunți la altele. Unde să mai aibă loc „Istoria” și „Geografia”?”, spunea Ioan Aurel Pop în urmă cu un an.

Citiți și Ioan Aurel Pop: Școala fără Istorie și Geografie dar cu alte "materii" ca "Educație sexuală", „Drepturile copilului”, „Educație interculturală”, „Educație pentru cetățenie democratică” etc.

"Eu ar trebui să fac pledoarie pentru orele de istorie. Și fac. Dar orele de istorie sunt reduse de mult și în unele clase nici nu se mai face deloc istorie pe motiv că trecutul e mort și trebuie să-l lăsăm mort", a mai spus Ioan-Aurel Pop.

În cadrul evenimentului au mai susținut alocuțiuni: prof. univ. dr. Florica Dimitrescu-Niculescu, membru de onoare al Academiei Române, acad. Gabriela Pană Dindelegan, cercetătorul dr. Mihaela Gheorghe, de la Institutul de Lingvistică "Iorgu Iordan - Al. Rosetti", profesor la Universitatea "Transilvania", Brașov, și cercetătorul dr. Ștefan Colceriu, de la Institutul de Lingvistică "Iorgu Iordan - Al. Rosetti", mai transmite Agerpres.

Citiți și Ioan Aurel Pop, românul din fruntea Academiei: „Elita subțire” consideră că românii sunt loviți iremediabil de „mituri naționaliste”, că Eminescu trebuie scos din istoria culturii și că limba română este bună doar pentru înjurături. SĂ ȚINEM CU ROMÂNIA!

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews