ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Compania de retail online e-mag  lovește din nou cu o campanie publicitară în care și-a ales ca protagonist un agitator comunist, devenit, între timp, vârf de lance al mișcării Rezist. 

eMAG a dat startul unei campanii de promovare care vrea să promoveze ideea de libertate. Iar pentru asta l-a ales pe Mihai Șora.  Cu imagini în alb-negru, în care filosoful ajuns la 102 de ani rememorează epoca de tristă amintire, spunând că avea 30 de ani ”când ne-au condamnat pe toți la frică”, iar pe „copiii noștri la foame și la frig”. Da care, spune el, de 30 de ani se bucură de libertate. 
 
Personajul ales de e-mag să glorifice libertatea câștigată în urmă cu trei decenii de  români este fix același care atunci când spune el că ”s-a așternut întunericul” era nici mai mult nici mai puțin decât consilierul Anei Pauker în mandatul acesteia de ministru al Externelor.  Pentru ca mai apoi să fie șef cu acte-n regulă peste edituri comuniste, în anii cei mai crunți pentru cultura română, ’50-’60.
 
Pentru memoria scurtă a celor care l-au ales pe Șora să ne arate cum e cu dictatura și ce bine e în democrație, pe motiv că „singurii în masura sa ne vorbeasca despre libertate sun chiar cei care si-au pierdut-o la un moment dat”, le recomandăm să recitească și un document de arhivă publicat anul trecut de ziaristul Dan Andronic. Și din care reiese că Șora a fost unul din „agitatorii comuniști” din perioada 1948-1951, adică acei ani de frică și întuneric pe care îi blamează acum. „Ce însemna aia agitator în anii 50? Un soi de persoană care duce muncă de agitație politică, de lămurire, convingere și mobilizare a maselor în vederea unei acțiuni. (DEX) Adică înscrierea în partidul comunist, colectivizarea, predarea cotelor, identificarea și pedepsirea chiaburilor”, explica jurnalistul.

E-mag nu e la prima campanie prost inspirată. În 2017, compania de retail a promovat o campanie publicitară sub sloganul „Revoluția prețurilor”, care folosea simboluri comuniste,  așa cum ActiveNews scria AICI. 
 
În clipul rulat la televiziuni s-au folosit multe simboluri comuniste, inclusiv steagul roșu și steaua, cu trimitere evidentă către revoluția bolșevică din Rusia. Dar și o imagine a propagandei cu Lenin. 

În trecut, un angajat emag a promovat adevărate „liste negre” în care publicații neconforme cu ideile sale erau etichetate negativ.