În timp ce în Statele Unite ale Americii sunt emisiuni întregi dedicate influenței miliardarului George Soroș în viața politică și economică a țării, în România acest lucru este de netolerat pentru Consiliul Național al Audiovizualului.

Astfel, trei televiziuni au fost amendate pentru că în timpul campaniei electorale, s-a vorbit despre influența pe care rețeaua Soroș o are asupra sistemului politic și judicidiar din țara noastră.

România TV a fost amendată cu 100.000 de lei pentru că a avut emisiuni în care s-a vorbit numai despre George Soroș. 

Dorina Rusu, membră a CNA și persoană care se recomandă a fi președinte al unui ONG care apără libertatea de exprimare!, s-a arătat nemulțumită că în unele zile s-a vorbit doar de rău de Soroș.

„Când am făcut această autosesizare am văzut că se lansau tot felul de ipoteze și acuzații legate de Soroș. La început cred că toată lumea a luat-o puțin în glumă. După aceea, când am văzut ca de dimineață până seară, și cred că nu a fost nicio zi și se vede din redactarea acestei monitorizări, cât a fost de mare dezinformarea, manipularea. De dimineața până seara la România TV s-a vorbit despre Soroș (...).

Niciun moment nu s-a spus cine e Soroș, ce a făcut (...) de dimineața până seara, tot ce era legat de Soroș era rău, dacă se scădeau salarii sau dacă nu știu ce se întâmpla era rău (...) dacă era ceva legat de Iohannis era tot din cauza lui Soroș, toți erau oamenii lui Soroș, toți făceau ceva din cauza lui Soroș. Părerea mea este ca Soroș a fost doar un pretext, pentru ca era nevoie înainte de campanie electorală, în campanie electorală, să existe cineva care sa fie folosit drept cal de bătaie. Și, într-adevăr, a fost folosit”, a spus Dorina Rusu(foto).

Membra CNA a spus că Soroș „nu mai are demult treabă cu ce se întâmplă în România” și că nu există motive ca acesta să fie „demonizat”.

„Care sa fie interesul public pentru care o persoană, care are 86 de ani, care trăiește în America, care nu mai are demult treaba cu ce se întâmplă în România, care a finanțat la începuturile democrației organizații neguvernamentale care au militat și care și acum o fac pentru drepturile omului, libertate, democrație, toleranță, diversitate, care sa fie motivul, interesul ca un asemenea personaj sa fie demonizat în România? Ce a făcut Soroș? Care e problema?”, a întrebat Rusu.

Postul B1 TV a fost amendat și el, tot din cauza lui Soroș. Astfel, postului i-a fost reproșat că aceia care l-au acuzat pe Soroș nu au probat faptele imputate. Propunerea de 10.000 de lei a fost formulată de către Radu Herjeu și votată de șapte din cei 11 membri ai CNA.

"La B1 TV au fost câteva emisiuni în care s-a vorbit despre subiectul ăsta - mai ales în emisiunea de pe 24 noiembrie 2016. 'Dosar de politician', în care au fost prezenți Sebastian Ghiță, Andrei Piticaș. S-au făcut multe afirmații similare celor făcute și pe alte posturi. Citate - Andrei Piticas a vorbit despre faptul că ceea ce fac acum in România ONG-urile lui Soroș este similar cu fenomenul Pitești.

Moderatorul nu a răspuns în niciun fel. Nici nu l-a întrebat ce e fenomenul Pitești (...) In aceeași emisiune s-a vorbit despre trădătorii de neam și țară. Moderatorul nu a reacționat. In emisiunea de pe 27.11, Sebastian Ghiță spune ca i-au venit informații despre cum sunt plătiți ONG-iștii lui Soroș și i-a venit in plic acasă. Nu le-a arătat și nici nu a fost întrebat de moderator", a spus Dorina Rusu, membru CNA, care propusese o amenda mai mare, de 15.000 de lei.

De asemenea, "în emisiunea din 30 noiembrie s-a vorbit despre caracatița agenților de influență, antrenații lui Soroș care ne bagă venin în suflet. Vorbesc despre faptul ca un invitat face afirmații foarte grave pe post și moderatorul, deși este o dezbatere, nu spune absolut nimic", a mai precizat Rusu.

Aceasta a mai arătat ca "tot în 'Dosar de politician', de pe 17.11, s-a făcut afirmația că procurorii și judecătorii sunt plătiți de Soroș, fără nicio dovadă. Afirmațiile nu au fost în niciun fel amendate de moderatori, nu s-au cerut probe, nimic din toate astea".


De asemenea, și Realitatea TV a primit o amendă de 5.000 de lei, pentru emisiunea "Jocuri de putere" difuzată pe 17 noiembrie, în care invitații Bogdan Diaconu, președintele Partidului România Unită (PRU), și Sebastian Ghiță au expus teoria conform căreia George Soroș controlează prin fundațiile și ONG-urile sale politicienii din mai multe țări, printre care și România.

În timpul emisiunii au fost afișate pe ecran titluri precum "Ghiță: Magnatul Soroș este un pericol pentru România", "Ghiță: Soroș are agenți de influență în presa românească" și "Ghiță: Rețeaua Soroș controlează și unii procurori români".

„Printre alte probleme dezbătute în emisiune, aceștia au expus teoria conform căreia George Soros controlează prin fundațiile si ONG-urile sale politicienii din mai multe țări, printre care și România. Scopul acestuia este distrugerea a ceea ce este național și înavuțirea prin însușirea resurselor țării. Pentru asta s-a apelat la politicieni, procurori, oameni de presă, toți fiind agenți de influență în slujba sa.

În opinia lui Sebastian Ghiță, unii au recunoscut fățiș acest lucru - Sandra Pralong, de exemplu, alții slujesc interese străine, Monica Macovei sau Raluca Prună. Mai toate guvernele României au fost sabotate din umbră de fundațiile Soroș și de Consiliul Investitorilor Străini. Românii nu mai pot munci în propria țară, pentru că țara lor este furata sistematic”, arata o sinteza a constatării întocmită de Direcția Monitorizare.
 
De remarcat este faptul că CNA nu manifestă aceeași vigilență atunci când plouă cu acuzații asupra oamenilor de afaceri români sau când s-au aruncat cu zoaie în personalități ale istoriei naționale sau Bisericii Ortodoxe.