ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!


Analistul militar Valentin Vasilescu, fostul comandant adjunct al Aeroportului Otopeni, are o altă teorie despre ceea ce s-a întâmplat în conflictul dintre Rusia și Turcia în privința avionului doborât de armata turcă.

Acesta prezintă câteva declarații foarte importante ale generalului colonel Viktor Bondarev, comandantul Fortelor Aerospatiale ale Federatiei ruse, care schimbă total imaginea, formată de media occidentala, care a preluat exclusiv versiunea Turciei, conform ziaruldegarda.ro.

”În conformitate cu Memorandumul privind campania din Siria, semnat de Moscova si Washington, la 26 octombrie partea rusa i-a informat pe omologii americani, cu 12 ore înainte, despre misiunea a doua bombardiere Su-24, în zona de nord a Siriei. Au fost transmise toate detaliile misiunii, inclusiv ora decolarii : 09:40, altitudinea : 5.600-6.000 m  si obiectivele de bombardat : împrejurimile asezarilor din Chefir, Mortlu si Zahia din nordul Siriei, de la granita cu regiunea turca Hatay. De la baza aeriana Hmeimim, bombardierele tactice Su-24, au decolat conform graficului la 09:40, fiecare fiind înarmat cu 4 bombe OFAB-250. De la 09:51 pîna la 10:11 bombardierele rusesti au executat o zona de asteptare la altitudinea de 5.650 si respectiv 5.800 m, la sud de orasul sirian Idleb. La orele 10:11 cele doua bombardiere rusesti au primit coordonatele GPS ale tintelor si au facut o prima trecere la verticala obiectivului, la 10:16, lansînd primele bombe. Dupa care au efectuat manevra de revenire deasupra tintei, pentru al doilea atac. Unul din bombardierele Su-24, fiind lovit de racheta aer-aer lansata de avionul F-16 turcesc la orele 10: 24.    

Analiza pe baza controlului obiectiv, rezultat ca urmare a coroborarii dinamicii tintelor, detectate de întreaga retea radar care monitorizeaza spatiul aerian sirian, a evidentiat prezenta pe ecranele radar, a doua avioane turce F-16, între orele 09:08 si 10:29, executînd zona de serviciu în aer, la altitudinea de 4.200 m, în regiunea turca Hatay, de la granita cu Siria. Avioanele turcesti au decolat la orele 08:40 si au aterizat la orele 11:00.

Timpul necesar celor doua avioane F-16, pentru pornirea motoarelor, rulajul la pista, decolarea de la baza aeriana Diyarbakr si ajungerea în zona de serviciu în aer, situata la 410 km de baza lor aeriana, arata ca cele doua avioane F-16 turcesti au primit misiunea cu o ora înainte de decolarea bombardierelor rusesti. Acest fapt demonstreaza ca pilotii turci cunosteau ca au de-a face cu avioane Su-24 rusesti, detaliile misiunii acestora si li se stabilise, în cadrul pregatirii misiunii si aliniamentul pe care trebuiau sa le doboare, ca sa para ca bombardierele rusesti ar fi întrat în spatiul aerian al Turciei. Prin urmare au fost instruiti sa nu aplice procedura conforma cu tratatele internationale la care Turcia este parte, adica interceptarea, urmata de contactul vizual, focul de avertisment cu tunul de bord si în final focul de nimicire.

Generalul colonel Viktor Bondarev mai face o afirmatie uluitoare, anume ca în timp ce bombardierul Su-24 a mentinut o distanta de peste 5 km de granita siriano-turca, pentru a ajunge în zona lansarilor posibile, cu racheta aer-aer dirijata pe fascicol termic, unul din avioanele F-16 turcesti, care zbura aproximativ perpendicular pe directia de zbor a bombardiereului Su-24, a fost nevoit sa execute un viraj de 110 grade, cu durata de 1 minut si 40 de secunde. Scopul virajului fiind acela de a ajunge în emisfera din spate a bombardierului rusesc. Întrucît pe timpul virajului, avionul F-16 turc, a intrat doi km în spatiul aerian sirian ( unde a ramas timp de aproximativ 40 de secunde ) pentru a fi mai greu vizibil pe ecranele radar ale bazei aeriene Hmeimim, pe timpul degajarii din atac, acesta a coborît sub altitudinea de 2.500 m .

Aceasta manevra a adus avionul F-16 în emisfera din spate a unuia din cele doua bombardiere Su-24 rusesti, la distanta de 5-7 km, cu o viteza de apropiere ce a permis lansarea rachetei aer-aer. Anterior doborîrii avionului rusesc, pe niciun canal de radiolegarura, din cele special create pentru cooperare, nu s-a înregistrat vreun apel al pilotilor sau organelor de control militare ale turcilor.

Concluzia lui Bondarev este ca pilotii turci s-a pregatit în mod special, timp de cateva saptamîni, pentru doborîrea unui bombardier rusesc la granita cu Siria.  Si ca ultimele detalii ale acestei ambuscade, turci le-au conceput ( cel mai probabil împreuna cu aliatii lor americani ), în cele 12 ore trecute de la informarea transmisa de rusi pîna la decolare”, se arată în această analiză conform sursei citate mai sus.

Pentru că suntem cenzurați pe Facebook ne puteți găsi și pe Telegram și GoogleNews